LadyCashback.nl

woensdag 23 januari 2013

Groene Keuken

Marjolijn Verkaik








Beste lezer,
Groene smoothies zijn voor mij persoonlijk een enorme uitkomst geweest en ik geloof er heilig in dat ze ook voor jou veel kunnen gaan betekenen wanneer je ze vanaf nu dagelijks gaat drinken.
In de afgelopen jaren ben ik gegaan van:
  • Constant moeite hebben met het in stand houden van mijn streefgewicht
  • Het kopen van allerlei middeltjes voor mijn huid
  • Regelmatig geen fut en energie hebben om uit bed te komen, laat staan om dingen te ondernemen
  • Me onzeker voelen in bijzijn van andere mensen

Naar een lichaam waar ik me oprecht zelfverzekerd over kan voelen omdat ik:
  • Moeiteloos mijn gewicht onder controle houd
  • Geen enkel middeltje meer nodig heb voor mijn huid en er zelfs beter uit zie ik er tot nu toe ooit uit zag
  • De hele dag door energie heb en veel meer uit m'n dag kan halen

Ik Heb Jaren Met M'n Gewicht En Voedingspatroon Lopen Vechten...
Om heel eerlijk tegen je te zijn heeft het me jaren gekost om de levensstijl te vinden die ik nu dagelijks leef.
Vooral de vraag wat ik nou eigenlijk moest etenspeelde dagelijks in m'n hoofd.
Omdat ik al jong besloot om vegatariër te worden (wat jij trouwens zeker niet hoeft te worden als je dit programma waarover ik je op deze pagina ga vertellen gaat volgen, laat dat voorop staan), neigde ik al snel de voeding te eten die de meeste mensen eten:
  • Eén tot twee keer per dag brood
  • 's avonds pasta, rijst of aardappelen
  • Tussendoor een liga, sultana of een ander 'gezond' tussendoortje
FOUT!
Omdat ik van mijn oude voedingspatroon steeds meer kilo's bij kwam en merkte dat mijn vitaliteit achteruit ging besloot ik dat er iets moest veranderen.
Zoals je weet ben ik op een gegeven moment begonnen met het dagelijks drinken van een groene smoothie.
Je kunt alleen niet je hele leven dagelijks alleen maar groene smoothies drinken, of wel? Ondanks dat er sommige mensen zijn die dit doen, wilde ik dit niet. Je moet toch immers ook nog gewoon kunnen leven, nietwaar?
Ik begon me af te vragen of het haalbaar is om:
Je Kunt Gezond Eten En Tegelijkertijd Genieten, Zonder Dat Het Veel Tijd Kost
Omdat ik eigenlijk niet echt een ster ben in de keuken zocht ik vooral gemakkelijke recepten die toch erg gezond waren.
Ik vind lekker eten erg belangrijk (terwijl het wel gezond moest zijn) maar wilde echt niet uren in de keuken hoeven staan.
Veel recepten vielen daarom direct al af...
De meeste recepten die je tegenkomt kosten zo veel tijd om te maken, dat wilde ik echt niet!
Maar ik moest en zou m'n gezondheid verbeteren.
Na veel experimenteren heb ik gelukkig eindelijk een weg gevonden waarop ik met slechts een paar minuten in de keuken heel gezonde maaltijden kan bereiken.
Ik leef deze levensstijl nu een tijdje en ik voel me er heel goed bij. Het geeft me:
  • Een stralendere huid
  • Een gezonder vetpercentage (minder moeite om op gewicht te blijven)
  • Veel meer energie
  • Meer tijd om de dingen te doen die ik leuk vind
Daarnaast ben ik één ding regelmatig gaan uitvoeren en ik moet je zeggen dat iedere keer dat ik dit doe, ik me beter voel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten